Blog nedir? Nasıl kullanılır?

Image Hosted by ImageShack.us
Ülkemizde blogların ne olduğunu bilmeyen bir sürü internet kullanıcısı var. Ve bu kişiler her gün interneti kirletmekte, boşu boşuna sanalda yer kaplayan içerikler yayınlamakta. Bu yazımı blogların ne olduğunu bilmeyenler için yazıyorum.

Blog bir kişiye ait sayfadır. Örneğin blogu bir defter olarak düşünün. O deftere yazı yazıyorsunuz. Ve yazdıklarınızı herkes okuyabiliyor. Örneğin bir teknoloji bloğunuz var. Bu bloğa örneğin mynet.com da ki teknoloji haberlerini ekleyemezsiniz. Çünkü blog, bu amaçla hizmet veren bir sayfa değildir. Blog kendi düşüncelerinizi yazdığınız, sağdaki soldaki sitelerden alıntı yapmadığınız sayfadır. Bu biraz karışık bir örnek oldu.

2. Bir örnek vermek gerekirse; ücretsiz blog sayfası hizmetini veren siteyi bir gazete olarak düşünün. O gazetede sizin köşeniz var. Siz bir köşe yazarısınız. Ve her gün ya da her hafta yazı yazıyorsunuz. Bu yazılarınız günlük hayatta karşılaştığınız ilginç veya komik şeyler olabilir. Ya da bir alanda ustasınızdır o alanda yazılar yazabilirsiniz, mesleğiniz hakkında yazılar yazabilirsiniz. Böylece insanlara o mesleği sevdirebilirsiniz. Örneğin marangoz iseniz mesleğinizin inceliklerini anlatabileceğiniz bir blogsayfası oluşturabilirsiniz. www.marangozolmak.blogsayfasi.com gibi bir sayfada yazılar yazarak mesleğinizi gelecek kuşaklara aktarabilirsiniz.

İşte bloglar böyle sayfalardır. ALINTI BLOGLARA KESİNLİKLE KARŞIYIM! Çok sevdiğiniz konu bile olsa o yazıyı okuduktan sonra kendi düşüncelerinizle anlatarak o konu hakkında yazacaksınız. Ayrıca son zamanlarda hızla artış gösteren bir konuda bir sitede sürekli yayınlanan içeriği kendi bloguna taşıyan (çalan) bloglarada karşıyım! Örneğin www.samanyoluhaber.com da çıkan sağlık haberlerini kendi bloguna taşıyanın blogu boş blogtur. Uğraştığına değmez. Çünkü o içerik zaten samanyolunda var. Ziyaretçi senin blogundan niye okusun ki? Hem blog alemini kirletiyorsun, hemde boş yere vakit öldürüyorsun.

Bir blog yazarının bir yazıya başlamadan önce kendi sorması gereken tek şey; “BENİM YAZDIĞIM YAZI BAŞKASINI İLGİLENDİRİRMİ?” olmalıdır. Başkasını ilgilendirmeyen yazılar yazan bloglarda tutmayan bloglar arasındadır. Mesela bir yazar yazıyor ki; “sabah kalktım, işe gittim, yolda arkadaşımı gördüm, sohbet ettik, akşam oldu, yorucu bir gün geçirdim, eve gelince hemen yattım, gece 12′ye doğru uyandım. bi daha uyuyamadım…” gibi yazılar yazan bloglar hiç bir zaman okunmaz. Çünkü yazdığı yazılar kimseyi ilgilendirmez. Ama şöyle bir şey de var. Bir anınız vardır ve komiktir onu yazarsanız o yazı da herkes tarafından komik karşılanırsa o zaman okunan blog yazarı olursunuz. Örneğin “bugün sabah işe gidiyordum, cebime bir baktım ki sigaram bitmiş. Hemen bakkala gittim. Bir kısa malbora dedim. O sırada çocuğun biri elimi tuttu ‘baba bana çikolata alsana’ dedi. Bi an aklım çıktı. Neye uğradığımı şaşırdım. Ufak bir çocuk bana “baba” deyince…” falan diye o günkü komik anınızı anlatarak insanların blogunuzu okumasını sağlayabilirsiniz. Zaten en çok tutan bloglar bu tür kendi yazısını kendi yazan bloglardır. Sağdan soldan alıntı yapmayan tamamen orjinal düşünen bloglar her zaman tutar.

Bir blog yazarını örnek vermek gerekirse; bu işin kurallarını iyi bilen Hakan Ceylan ‘ın bloğu örnek verilebilir.

7 thoughts on “Blog nedir? Nasıl kullanılır?

  1. okans dedi ki:

    Hakan Ceylan’ın siteye gir expo’yu kaybettik yorumlarını oku nisanci93 arkadaşımızın bu konudaki fikir ve düşüncelerini öğrenmek isteriz 🙂

  2. okan dedi ki:

    bende expo geçeli yıl olalı yazdım ama 60 yorum yapıldı lütfen seninde görüşünü öğrenelim biz aramızda tatlıya bağladık

Bir Cevap Yazın

