YouTube Yerine Kullanılabilecek Video Siteleri

Konunun Asıl Linki:Beyn.Org

Eh, YouTube tekrar engelleneli 1 haftayı geçti, yavaş yavaş başka sitelere bakmanın zamanı da geldi. Başımızdaki yasakçı zihniyeti değiştirmek daha zor olduğu için mecburen YouTube‘dan vazgeçip diğer ünlü video paylaşım sitelerine bakmakta fayda var. Ben 5 tane sayacağım, siz de kendi bildiklerinizi paylaşırsanız pek süper olur.

Metacafe

  1. Çok düzenli bir yapısı var.
  2. Videolar çok daha hızlı yükleniyor.
  3. Videolar büyük ihtimalle daha iyi sıkıştırıldığı için boyutları küçük oluyor, kotanızı daha az tüketiyor.
  4. Türkçe desteği yok.
  5. Sayfalar düzenli olsa da biraz zor işleniyor, tarayıcınız biraz zorlanabilir.
  6. İçerik olarak biraz zayıf, hele Türkçe içeriği, Türkiye‘de pek tanınmadığından olsa gerek, çok az.

Dailymotion

  1. Anasayfa biraz düzensiz olsa da video sayfaları Metacafe‘den bile düzenli; nerenin nerede olduğunu ayırt edebiliyorsunuz.
  2. Videoların en-boy olarak boyutları daha büyük, KB birimindeki boyuları ise YouTube civarında. Yine de görüntü kalitesi muhteşem.
  3. Görüntü kalitesi demişken: Yüksek çözünürlüklü video desteği var! Örneğini şurada inceleyebilirsiniz. Bu arada Hulk‘ın filmi çekilmemiş miydi zaten yav?
  4. Türkçe desteği de var!
  5. Pek bakmadığım için içeriğinin ne kadar dolu olduğunu söyleyemeyeceğim, ama gayet dolu gibi.
  6. Sayfalar da gayet hızlı ve tarayıcıyı zorlamıyor.

 

Google Video

  1. Son derece düzensiz. Örneğin gidip tekrar kontrol edene kadar videolara yorum yapılabildiğini bilmiyordum.
  2. Google mantığı hakim: Kendi videoları haricindeki video sitelerine yalnızca bağlantı veriyor, yani video aratacaksanız burada aratın ama içerik olarak yalnızca kendi videolarını ele alırsak iyi bir içerik yok.
  3. Video ebatları çok geniş gibi gözükse de aslında YouTube civarında. YouTube‘dan farkı, videonun sayfada daha geniş bir yer kaplıyor olması.
  4. Türkçe desteği yok.
  5. Videoların yüklenme hızları Metacafe kadar hızlı değil, ama YouTube‘dan daha hızlı.

İzlesene

  1. Türkçe. “Türkçe desteği var.” değil, direkt Türkçe.
  2. YouTube‘dan da eski bir video paylaşım sitesi. Yine de ilk değil.
  3. Siyah bir arkaplanı olduğundan olsa gerek, yazılar zor okunuyor. Ayrıca düzensiz. Daha doğrusu düzenli gibi, ama anasayfada, video sayfalarında falan o kadar çok şey var ki, kafanız karışıyor.
  4. Türkçe içerik bakımından -haliyle- çok çok zengin.
  5. Videolar hızlı yükleniyor gibi.

Pikniktube

  1. Bu da Türkçe.
  2. Son derece düzensiz. Bir videonun sayfasında video en solda küçücük, sayfanın ortasında nal kadar reklam var, yorum bölümü videonun altında falan… Midem bulandı bakarken.
  3. Orada burada Beyaz Show‘la ilgili bir sürü şey var. Bir yerde Tarkan‘ı Beyaz Show‘a çağırmak için bir imza kampanyası gördüm. Çüş.
  4. Aydın Doğan‘a ait. Iyyy…
  5. Video yükleme hızı ortalama. YouTube‘un hızı civarında.

Sonuç olarak görüyoruz ki, YouTube bunlara kıyasla pek iyi bir site değil. Utanmadan söyleyebilirim ki; Metacafe, Dailymotion ve İzlesene, YouTube‘dan daha iyi. Keyfini çıkarın efendim.

Ek: İlla YouTube diyorsanız Ktunnel.com var, bir proksi servisi. Varsayılan ayarlarıyla da girebilirsiniz, ama YouTube‘un bazı özelliklerinden faydalanmak için Remove Scripts seçeneğindeki onay işaretini kaldırmalısınız.

Reklamlar

YouTube Yerine Kullanılabilecek Video Siteleri” üzerine 6 yorum

  1. Hakan dedi ki:

    kim ne derse desin en iyi Türkçe video sitesi http://www.izlesene.com ‘dur. Diğer video siteleri ya reklamdan para kazanma peşinde ya da TR değil. İzlesene’den şaşmayın. Ha izlesene reklamdan para kazanma peşinde değilmi? hayır! izlesenede para kazanma peşinde. ancak diğer siteler gibi reklam işini abartmıyor. her şeyi düzenli, göze hoş şekilde yapıyor.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s