FACEBOOK Artık TÜRKÇE.!!


Tüm büyük internet sitelerinin biracık geç olsa da Türkçe sayfalar hazırlamaya ağırlık vermesi Türkiye için büyük bir mutluluk kaynağı. Sanıyorum ilk adımı DailyMotion isimli video sitesi yaptı. Ama o da isteyerek değil ziyaretçi kapabilmek için yaptı. YouTube’un Türkiye’de süresiz kapatılma kararından sonra hemen Türkiye’den bağlananları kendine çekmeye çalışan dailymotion ne kadar tüm YouTube kullanıcılarını kendilerine çekemesede, %25 kadar bir kullanıcı topluluğunu kendine çekmeyi başabildi. Ne diyelim hayırlı olsun. Daha bir çok büyük web siteleride Türkçe sayfalar hazırladı. Ve en son aldığım duyumlara göre “FaceBook” isimli “eski arkadaşları-dostları bulma” web siteside Türkçe sayfasını hazırlamış. http://tr.facebook.com linki üzerinden Türkçe özel sayfasını hazırlayan FaceBook’u tebrik ediyorum. 
  Daha önce beta aşamasında uzun uzun Türkçeleştirme için çalışan FaceBook çalışanları büyük ve zor bir aşamadan geçti. Ne kadar ufak tefek aksaklıklar olsa da zamanla giderilebileceğini düşünüyorum. Örnek bir aksaklık vereyim. Ben az önce Türkçe sayfayı merak ederek girdim. Eski kullanıcı hesabımla giriş yapmak istiyordum. Fakat şifresini unutmuşum. Şifremi Unuttum e-posta’sı aldım. Gelen e-posta ingilizceydi. Sanırım üyelik e-postalarıda ingilizce. E-posta gönderiminide Türkçe yaptıklarında FaceBook %99 Türkçe olacak.

Neden %100 değilde %99 ?

Biz Türk kullanıcıların ingilizce kelime hayranlığı Türkçemizi batırmış durumda. Her güzel bir hizmette illa bir ingilizce nick (isim) oluyor. Örneğin adamın adı ahmet ise nick olarak crazy_boys, tatlı-girl gibi ingilizce nickler alıyor. Kardeşim hadi anladık ingilizce sözcük hayranısın adın ahmet ise @hmet yada ahmét gibi isim alsana. Bu yüzden %100 Türkçe olan bir web sitesi’nin en az %1 kısmı ingilizce nick (isim) ler ile doludur.

Bir Cevap Yazın

