Sizin İçin Sözlükleri Topladık.

Uzun zamandır bu yazıyı yazmayı düşünüyorum.Aslında bu yazıda bildiğimiz sözlük siterini bir araya toplamak istedik.Hepsi kardeş kardeş otursun diye.Fakat bu sözlükler  Türkçe-İngilizce çeviri yapan sözlükler değil.Bu hayatımızda artık yer etmiş  7 sözlüğü yayınlayacağız.Bu konuya bayılacaksınız.İşte size bahsedeceğimiz sözlükler

http://sozluk.sourtimes.org/

http://www.uludagsozluk.com/

http://www.lafmacun.org/

http://www.itusozluk.com/

http://www.bilgisozluk.com/

http://www.privatesozluk.com/

http://www.zamane-sozluk.com/tr/

Bu konu çerçevesi içinde bu sözlükleri az çok tanıtacağız.

Sozluk.SourTimes.org(Namı diyar ek$i Sözlük)

Galiba türkiye çapındaki ilk halk sözlüğü.Benimde arasında olduğum kullanıcı topluluğu ile adını tüm Tüm Türkiye’ye yayan ilk sözlüktür.Burada tanıtacağımız sözlüklerin hepsinin tasarımı 3 yukarı 5 aşağı aynı .:)Kendileriyle ilk defa google’da karşılaşmıştım.İlk gördüğümde birşeye benzetemedim.Ama sonradan ne halta yaradıklarını çözdüm.Nisanci93 lakabıyla tüm dünyaya namımı yaymışken tabikide eşki sözlükte ünümde olacak 🙂 Halbuki şimdiye kadar hiç yorum yapmadım 😀 Ne dediler bölümü var.İşte burası beni gülme krizlerine sokacak olayı yarattı.Sayfadaki yazı şöyle;

“…yüzü olmayan insanların istediği hedefe serbest atış yaptığı bir hakaret yuvası!…” –haftalık dergisi, sayı 3, mayıs 2003
“…3.sınıf bir dedikodu sitesi” dedim. Güldü. “Aklımdan geçeni söyledin” dedi ve ekledi:”Kalitesi her geçen gün düşüyor, hakaret sitesine dönüşüyor…” –murat ongun, “kaşağı” romanından
“BU SITEYE ERISIM MAHKEME KARARI ILE ENGELLENMISTIR!!!” –türk telekom, mayıs 2006
“…yılansı fare çocuklar, gece fareleri… Türkiye’de en çok küfrettikleri adam benim… bu siber yılan aleminde en çok konuşulan adam benim… öyle kahpece, böyle sinsilikle, yılansı siber yılanlıklarla bu işler olmaz…” –nihat genç, temmuz 2007
Kırmızı ile yazılan yer bizi ilgilendiriyor.Eğer yazımızın tamamını okumussanız neden kırmızı ile yazdığımı anlarsınız.

UludagSozluk.Com
Buda kullanıcı adımın olduğu sözlükten birisi.Herhalde bursalıların kurmuş olduğu bir sözlük.Bu gibi adreslerde kullanıcıların dikkatini çekmeyen detaylar var.İşte sayfanın en altında yazan yazı;
yaran diyaloglar başlığındaki yazılar uludağ sözlük yazarları tarafından yazılmıştır. yaran diyaloglar ile ilgili tanımlamalar bulunmaktadır. yazılanların hepsi yalan olmakla beraber sadece uludağ sözlük yazarlarını bağlamaktadır. sitede yazanlar birinci dereceden el emeği göz nuru olup yürütülmesi durumunda iş bu kişi uludağ a tatile ıssız bir kulubeye davet edilecek ‘ben içerdeyim gel canım nedir bu yaran diyaloglar nedir problem’ denilip uludağ gazozuna ilaç konmak suretiyle etkisiz hale getirilecek ve sonra ibreti alem için bilimum dağ hayvanatına yem yapılacaktır. ayrıca soğuk içilmesi tavsiye olunur ve bundan doğabilecek bir boğaz tahribatı durumunda bana ne denilir. feci şekilde bir ek$i sözlük klonudur.
En sondaki kalın yazılan yazı herşeyi ifade ediyor.Ve ekşisözlüğün bu işte bir dev olduğunu kanıtlıyor.Öneririm 🙂
Lafmacun.Org
Kendisini hemen ayıran farklılığı tasarımı elbette.Böyle siteler sürekli laf yapar.Buradan gelen laflara lütfen ALDIRMAYINIZ.Şans eseri sırayla gittiğimiz 3. site daha doğrusu öğrendiğim 3. site.Bir zamanlar pcnet dergisinde tanıtmışlardı.
Sitenin en altında Ağzı laf yapan birinin yazmış olduğu yazı;
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru olmak zorunda değildir. doğruya yakın olmaları tamamen tesadüftür ve bütün tesadüfler gibi kaçınılmazdır. yazıların tüm hakları yazarların kendilerine aittir.üye kimlik bilgileri hukuki zorunluluklar haricinde üçüncü şahıslara verilmez. kaynak göstermeksizin siteden alıntı yapmak caiz değildir.
Tebrik Ediyoruz.Başarılarının devamını diliyoruz.

ItuSozluk.Com
İstanbul teknik üniversitesinin öğrencilerinin kurmuş olabileceği başka bir sözlük.Türkçeyi en güzel kullanan demek doğru olmaz fakat burada en güzel kullanan site.Anasayfa oldukça düzgün.Ve işi cıvıtmamışlar.5 den 105’e herkesin girebileceği bir site.Girin bakın.
BilgiSozluk.Com
Ekşisözlük özentisi bir sözlük daha.Yetti artık diyoruz.Azcık özgün olun diyoruz fakat yinede tutuluyorlar.Anasayfada herhangi bir yazı vermeden girenlerin hemen siteden çıkabileceği bir sistem var 🙂 Bilgisözlük bence buradaki sitelerin arasından sıyrılarak geldiği noktada Mansiyon ödülünü vermek bize düşer 😀
PrivateSozluk.Com
Yine ekşisözlük özentisi bir halk sözlüğü.En azından biraz ciddiler.Hiç olmassa bu alemde kalmayı başarmışlar.Bikesoft tarafından yapılmış.Ne diyelim başarılar dileyelim 🙂
Zamane-Sozluk.Com
Diğerlerinden farklı olarak zamana ayak uyduran bir halk sözlüğü daha karşımızda.Yazımızın artık sonuna geliyoruz.En azından size yardımcı olabildiysek ne mutlu bize.Bu sözlüğü sona sakladım çünkü bence en iyisi.Şeçimi size bırakıyorum.
Sizin İçin Sözlükleri Topladık.” üzerine 8 yorum

  1. Yorumunuz için teşekkür ederim.Fakat ben burada iyi bilinenleri yazdım.Ben odtusozluk’u ilk defa duyuyorum.Eğer ileride bu konuyu genişletmek istersek emin olunki odtüsozluğede yer vereceğiz.

Bir Cevap Yazın

