“Bilgisayarım Kapanmıyor”

Geçen gün benimde başıma bu sorun gelmişti. İnternette araya araya bir türlü yanıtı bulamadım. Yok bios güncellemesiymiş yok şuymuş yok buymuş adam akıllı bi anlatan yoktu. Tam ümidimi yitirdiğim, ”neyse artık format atcaz” dediğim sırada Çağ Bilgisayar diye bir bilgisayarcı msn’de oturum açtı. Ona sormak daha doğru olur dedim. Sordum. Hemen yanıtladı. Dediği gibi de oldu. Artık kapat’a tıklayınca bilgisayarım kapanmaya başladı. Şimdi 3 aşamada nasıl bilgisayarınızı tamir edeceğinizi anlatıcam.

1) İlk olarak Başlat’a tıklıyoruz. Çalıştır’a giriyoruz. Çalıştır bölümünde bulunan arama motoruna “msconfig” yazıyoruz. Tamam’a tıklayıp bekliyoruz.

2) Açılan menüdeki üst bölümden Başlangıç’a tıklıyoruz.

3) Başlangıç’a tıkladıktan sonra gördüğünüz yerden bilgisayarınızı açtığınızda ilk olarak hangi programların otomatik olarak açılmasını istiyorsanız onu seçin. Bilgisayarınızı “Kapat”a tıklayınca kapanmamasının sebebi aşırı yüklenmedir. Buradan kullanmadığınız programları kaldırın. Örneğin: Bilgisayarınız ilk açıldığında Msn’in otomatik açılması buradan sağlanmaktadır. İsterseniz Msn seçeneğini kaldırarak Bilgisayarınızı ilk açtığınızda Msn’in açılmamasını sağlayabilirsiniz.

İşte bu kadar basit. Hiç bios güncellemesi falan yapmanıza gerek yok. Bu bilginin karşılığında bi teşekkür etmeniz beni bu tür sorunlar karşısında bloguma yazı yazmaya teşvik edecektir. Bir teşekkür etmek zor olmasa gerek. Teşekkürlerinizi bekliyorum…

“Bilgisayarım Kapanmıyor”” üzerine 33 düşünce

  1. Bruce

    Dostum Aynı Sorundan Bende Muttalibim.
    Bilgisayarıma, Başlat, Bilgisayarımı Kapat Diyorum. Bilgisayar Resitart Yapar Gibi Yeniden Başlıyor. Sorunun Windows hatalarından başka bir şey olmayacağına hemfikirim. Format Atıp Yeniden Kurmak %100 Problemi Ortadan Kaldırır, Ama Benim Format Atıp Onca Programı Yeniden Kurmaktan Midem Bulandı.
    Dediğini Yaptım Fakat Benim Problemimi Halletmedi. Değişiklik Olmadı.

    Cevapla
  2. Hakan Ceylan Yazıyı Yazan

    bruce senin sorun farklı. benim yaşadığım sorun kapat’a tıklayınca masa üstünden herşey kalkıyor, başlat çubuğuda kalkıyor, bi tek arka plan kalıyor. saatlerce aynı şekilde bekliyor.

    genelde 98 pc’lerde işe yaramıyor.

    Cevapla
  3. alone captan

    arkadaşlar soruya zaten cevap verilmiş ben o yüzden cevap vermeyeceğim ama bilgisayarla ilgili bir sorun olduğu zaman format at çözülür demeyin. format çoğu zaman çözüm değil aksine bazı durumlarda başlıca sorun ve zaman kaybı oluyor. bir bilgisayarcı oalrak sizlere tavsiyem öncelikle sorunun kaynağını bulun. emin olun çoğu zaman çok basit bir şey oluyor.
    herkese kolay gelsin.

    Cevapla
  4. apace

    bende de şu an aynı sorun war başlat>ÇALIŞTIR>REGEDİT TEN BİR iki ayar değiştirdim ondan sonra bilgisayar kapanmamaya başladı regeditten sonrasını bilen arkadaşlar lütfen yardım edin???

    Cevapla
  5. taner

    malesef benım sorunumuda çözmedi.. cclear diye bir program yuklemiştim ondan sonra pc kapanmamaya başladı sorunum hala devam ediyor..format atmadan bu işi çozmem lazım.

    Cevapla
  6. sahra

    bnim bilgisayarım kapanmıyor.windows7 ultimate kullanıyorum.kpat dügmesne tıklıyorum.ama mavi bir ekran geliyor kapanmıyor.ne yapıcam ltfen yardımcı olun

    Cevapla
  7. beyhe

    vallaha her kapanmayan bilgisayara bu sistemi yaparasak o zaman çok kolay ama ne yazık ki bu işlem benim bilgiayarımda geçerli olmadı demek ki benim bilgisayrımla sorunlar aynı değilmiş malesef başka sorunlara bakmam gerekecek

    Cevapla
  8. özcan

    Ayni sorun bendede vardi ne denediysem olmadi.taaki yukaridan bi arkadas ccleaner ile ilgili bisey yazana kadar.ccleaneri kaldirdim bilgisayardan normal kapanmaya basladi.konuyu acan arkadasa tesekkurler..

    Cevapla
  9. ÖMER JK

    PİLİNİ SÖKÜN BİLGİSAYARIN

    2 Metali birbirine demir bi maddeyle temas ettirin
    sonra pili qeri takın
    biosu sıfırlamış olduk saat tarih bozulmuş olabilir tekrar ayar yapmanız gerekebilir…
    bir çok bilgisayarda rastladım düzelmişti

    NOT : ( bu işlemi bilgisayar kapalı ama priz açık fiş takılı iken yapınız… )

    Cevapla
  10. Ahsen

    LÜTFEN BİRİSİ YARDIMIM ETSİN bilgisayar bir hjaftadır sarjı bitince kapanıyor daha baska türlü kapnmıyor burdaki işe yaramıyor bu arada benimki windows 7

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

